Spelenderwijs rekenen/wiskunde leren met de Mathplay-methode Inloopactiviteit

Plezier verspreiden

Hoe meer een leraar een positieve neiging tot leren en spelen uitdraagt, hoe meer leerlingen dit enthousiasme en plezier zullen omarmen en zelfs zullen beginnen met het delen van dit plezier.

Spelen = leren!

Voor wiskunde is spelen de motor van leren. Als je in een speelse staat bent, sta je meer open voor nieuwsgierigheid, heb je meer kans om te worstelen en voel je meer eigendom over problemen en hun oplossing.

Wiskundeplezier is voor iedereen!

Zolang het op het juiste niveau en boeiend wordt aangeboden kan echt iedereen genieten van wiskunde! Iedereen is te verleiden om na te denken over een wiskundig probleem. Zéker diegenen die aangeven wiskunde saai en moeilijk te vinden. Met Mathplay laat ik je van wiskunde genieten, zowel competitief als coöperatief.

De wondere wereld van Pentomino’s

Ik wil graag mijn enthousiasme delen hoe je twaalf vrolijk gekleurde pentakubussen garant staan voor uren wiskundig denkplezier! Neem vijf even grote vierkanten en pas deze op alle mogelijke manieren aan elkaar. Je krijgt zo precies twaalf verschillende vormen. Deze vormen heten “pentomino’s” en ze staan aan de basis van een enorm aantal interessante puzzels.

  • Aanbieder: Erik van Haren
  • Organisatie: Mathplay
  • E-mail: mathplay.eu@gmail.com
  • Website: https://www.mathplay.eu
  • Doelgroepen:
    • Kinderen
    • Ouders met hun kinderen
    • Volwassenen voor een kind (leerkrachten)
    • Volwassenen voor een kind (ouders)
    • Volwassenen voor zichzelf